Alkotásaim

Alkotásaim

2014. április 20., vasárnap

Újrahasznosítás....SZOKNYÁBÓL TÁSKA....SZOKNYATÁSKA 1.

Biztosan te is sokszor alkottál volna valamit, de gondot okozott az alapanyag megvásárlása?

Nem szeretnél pénzt költeni egy használható táskára, de ha van alapanyagod, akkor az idődet, energiádat szívesen beletennéd az elkészítésébe? Kihívásnak tekinted az újrahasznosítást, átalakítást? Ha igen, akkor tarts velem, és készítsünk együtt egy használaton kívüli farmerszoknyából praktikusan használható, nőies táskát!




ILYEN VOLT......



......ÉS ILYEN LETT!




Szükséges anyagok, eszközök a táska varráshoz:
  • egy már nem használt, egyszínű vászon szoknya, farmer szoknya
  • egy kisebb darab mintás anyag, (lehet bármilyen a szoknya színével harmonizáló maradék anyag, vagy használt ing, ruha, szoknya anyaga)
  • szalag, gomb, patent a tetszőleges díszítéshez 
  • az esetlegesen említett méretek már tartalmazzák a varrásráhagyást is!

1. Mivel a szoknyám nem egyenes szabású volt, így a szoknya elülső, és hátulsó részén  mindkét oldalon 2 helyen bevettem, és összegombostűztem egy kevés anyagot, hogy a szoknya szélei egyenesek legyenek
TIPP: Az egyenes fazonúnál könnyebb a dolgunk, egyszerűen csak rá kell varrni a táska fölső részének a középre kívülről  a zsebet.

2. Kerestem egy a szoknyához illő, mintás anyagot, és akkora négyzet alakot vágtam belőle, hogy 1cm-en visszahajtva az összegombostűzött rész közé mint zsebet  be tudjam illeszteni. A zseb fölső részét duplán visszahajtottam, és levarrtam.





Beillesztés után

A szoknya alsó részéből 2cm-t csak azért vágtam le, mert a bevétel miatt nagyon vastag lett volna néhol az anyag vége, így később könnyebben tudtam vele dolgozni,TIPP: Ha nem nagyon vastag a farmer szoknya, akkor a végéből történő vágást akár el is hagyhatjuk.

A zseb bevarrása

3. Elkészítettem a táska pántját. A mintás anyagból 10cm széles, és 120cm hosszú csíkot vágtam, amit félbehajtottam, majd a szélein 1-1cm-t behajtottam, és mindkét oldalon 0.5cm-en levarrtam. Utána az így kapott pántot középen ketté vágtam, hogy két fül lehessen belőle.TIPP: Varrás előtt a pántot előre levasalhatjuk, vagy végig odagombostűzhetjük.

4. A megvarrt táskához illő fehér alapon fekete pöttyös szalagot választottam a későbbi díszítéshez.

5. A táska belső anyaga a táska külső méretének megfelelően legyen kiszabva, a színe lehetőleg harmonizáljon a táska, és a mintás anyag színével.
A szoknya zsebeinél próbálgattam a színes textil felhasználását, végül úgy döntöttem, hogy a zsebeket belülről kivágom, és a zseb eredeti pereme mellett kívülről bevarrom.
TIPP: Ha vastagabb a szoknya anyaga, a bélést akár el is hagyhatjuk.
Ha tervezünk zsebet a táska belsejére is, akkor a  bélés két oldalának összevarrása előtt varjuk fel azt az egyik, vagy mindkét oldal fölső egyharmadára.
Mivel az elkészült fül mintás anyaga nem vastag, így azonos szélességű barna hevederrel erősítettem meg, amit nem túl sűrű cikk-cakk öltéssel rögzítettem egymáshoz.
 TIPP: egy másik maradék farmer, vagy erős pamutvászon anyagból is elkészíthetjük a füleket a táskánkhoz





6. A szélén levarrt,( alul nyitott maradt) bélést színével befele húzzuk rá a táskára,és a vállpántokat helyezzük el a két anyag közé a következőképpen: a táska szájának két szélétől 8-8 cm-re úgy helyeztem el őket, hogy a vége az anyagszélek végéig érjen. Utána a táska szájánál körbe gombostűztem egymáshoz a két anyagot, és helyenként a négy vállpántot is, majd az anyag szélétől számítva 1.5cm-el beljebb varrtam egymáshoz. Utána a bélést befordítottam a táskába, és a táska peremét 1,5cm-rel beljebb cikkcakk öltéssel ismét levarrtam.

7. A táskát most kifordítottam, és a végén (jelen esetben a volt szoknya dereka) kb. 5cm-el beljebb, ahol nem volt már nagyon vastag az anyag összevartam a szoknyát.
TIPP: Az alsó, cipzáros résznél óvatosan, lassan haladjunk át, nehogy eltörjön a tű!

8. Visszafordítva a táskát, a bélést elrendezgetem, és a táska legmélyebb pontjáig elérő bélést bejelölöm, és ott egyenes vonalban levarrom.

9. Mágneszár bevarrása, akár el is hagyható
A képen a két alátét látható, ahogy a táska két belső oldalára az alátéteket feltettem, és filcel bejelöltem a kivágandó részket, ahová az anyag színe felöl a mágneszárnak a fülit kell majd átdugni

Részletesen a mágneszár berögzítéséről:
A mellékelt kollázs a mágneszár pozitív felének berögzítését mutatja.
Amit a mágneszárról tudni kell, hogy 4 darabból áll (1db negatív, 1db pozitív oldal, 2db alátét).
Első lépésben mérd ki a helyet, ahová a mágneszárat rögzíteni szeretnéd. Ha táskába rakom, akkor kb. a tetejétől minimum 3cm-re esik a mágneszár felső része. Ha feljebb van, szerintem nem mutat szépen. Ha csak egy zárral záródik a táska, akkor mindenképpen középre essen a mágneszár.
Az anyag fonák oldalán jelöld be az alátét két párhuzamos nyílását, majd egy éles ollóval vágd ki ezt a bejelölt részt.
Az anyag színoldaláról dugd át a mágneszár "lábait" és helyezd rá az alátétet.
Először a mágneszár egyik lábát hajtsd befelé, majd hajtsd rá a másikat is.
Ezzel elkészült a mágneszár egyik fele.
A másik ugyan így készül. Ügyelj arra, hogy tükrösen, azaz ugyan oda kerüljön a másik oldalon is a mágneszár másik fele.
Ha vékony anyagra használod, akkor ragaszthatsz alá ragasztós közbélést (vetexet), vagy még egy réteg anyagdarabkát is.

Forrás: http://avarazsollo.blog.hu/2009/05/15/magneszar_rogzitese



Az anyag fonákja felöl láthatjuk a mágneszárat, még nincs rajta a plusz  réteg anyagdarabka

Rajta az erősítést szolgáló anyagdarabka, és az alátét. Már csak a füleket kell ráhajtani.

A táska belseje, rajta a beépített mágneszár egyik része.

Elkészült egy igazán praktikus, újrahasznosított anyagból készült, nőies táska




  
Tetszik a táska, és szívesen készítenél hozzá illő zsebkendő tartót, vagy egy csatos pénztárcát? Hamarosan velem együtt készítheted el.......

Új és Újrahasznosított táskáimat, szatyraimat keresd a Meskán is, MIAMANOO néven!
Megálmodtál egy táskát magadnak, de nem tudod megvarrni, keress meg a terveiddel, és elkészítem Neked!


Kellemes alkotást kívánok!
A táskát készítette:
Szabóné Lotz Klára
Miamanó Textilműhely











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése