Alkotásaim

Alkotásaim

2015. november 26., csütörtök

Újratáska, azaz hogyan lesz egy ruhából táska?

Újrahasznosítás

Fontos szó ez. Ahogy egyre többen leszünk ezen a bolygón, egyre több szemetet termelünk!
Jó lenne, ha elsősorban arra figyelnénk, hogy kevesebbet állítsunk elő, és csak másodsorban lenne fontos, hogy amit megtermeltünk abból újra készülhessen valami. Újabb polár pulcsi a műanyag flakonból, újabb üveg a kedvenc szörpünk tárolására a visszaválltott üvegből, a növényi hulladékokból komposzt, a papírból újra papír, és még sorolhatnám.
Mostanság nem ciki turkálóba járni. Sőt, bevásárló központokban is helyet kapott egy két second hand üzlet is. A bevásárló helyek közelében felállított ruha, és cipő gyűjtő konténerekkel is sokszor találkozom, de bárki számára elérhető, ruhákat, könyveket kínáló kis üzletek is egyre népszerűbbek, hiszen oda bárki beteheti a neki már felesleges holmiját, és cserébe ő is elviheti azt, amire tényleg szüksége van.
Nem vagyok mániákus ruhagyűjtögető, de nálam is mindig szempont volt, hogy ami javítható, átalakítható azt félre teszem, és ha eljön az idő akkor felhasználom. Azokat a ruhákat, amiről viszont tudom, hogy más még hasznát veheti, elajándékozom, vagy elhelyezem a ruhagyűjtő konténerbe.
Az egyik vasárnapi "zsibi" piac látogatása során bukkantam rá egy zöld, hibátlan kordbársony egybe ruhára, amiről már akkor tudtam, - bár az én méretem volt, és még ténylegesen akár hordhattam is volna- hogy csak azért fogom megvenni, hogy valamit készíthessek belőle. Még akkor nem tudtam pontosan, hogy mit, de a színe, az anyaga nagyon megfogott.
Sorra készültek az állat mintás hátizsákok, amikor találkoztam újra ezzel a zöld ruhával, és akkor már tudtam, nekem ebből fog a háti táskám elkészülni. Akkori kedvenc zöld textilemmel pont harmonizáltak, amivel egy lovat tudtam a táskámon elképzelni.

Olyan gyorsan kiszabtam a ruhából a táska egyes részeit, hogy el is felejtettem lefényképezni, mielőtt szétkaszaboltam.
Mivel nem adta ki a ruha anyaga a teljes hátizsákot, így kerítettem hozzá egy szintén félretett ruhát, jelen esetben egy keki színű farmert, és egy két fortélyt megfejtve elkészítettem a saját táskámat. A belsejébe pedig a kedvenc zöld textiljeimből készítettem el a bélést.
Nem túl kicsi, de nem is óriási, belül két zsebes, kívül egy mélyebb cipzáros zsebet kapott, egyszerű, de szerethető a vonalvezetése, praktikus, nem túl vékony a vállpántja, és nagyon
ideális bicózásnál, ezt már többször teszteltem :)

Jöjjenek azonban a képek! :


Hogy tetszik?
Ha tetszett, amiről olvastál, itt a facebookon tudsz velem, és az alkotásaimmal újból találkozni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése